mo4ch:>Guardian all alone as MSM fail to corroborate Assange/Manafort ‘dud’ story | Mo4ch News - Mo4ch News

Breaking

BANNER 728X90

Thursday, December 6, 2018

mo4ch:>Guardian all alone as MSM fail to corroborate Assange/Manafort ‘dud’ story | Mo4ch News

The Guardian’s ‘bombshell’ story that ex-Donald Trump adviser, Paul Manafort, met with Wikileaks Julian Assange is falling apart, as outlets fail to corroborate the claims, some even questioning the paper’s standards.

On November 27, the Guardian splashed with an eye-catching article, claiming that its journalists had seen an Ecuadorian intelligence agency document detailing that Manafort and Assange had met three times in the London Ecuadorian embassy, including during the run-up to the 2016 US Presidential Election.

READ MORE: Russia again! Twitter mocks nameless CIA agent who blames Kremlin for dubious Manafort-Assange story

The piece suggested that “Russians” were also guests at the embassy, though it failed to identify any individuals in question. The article also didn’t include any non-anonymous sources nor did it reproduce, in any capacity, the document in question.

The story didn’t quite have the impact desired, instigating an ongoing debate even among the most ardent members of so-called ‘Resistance.’

It wasn’t only the article’s contents that were called into question. The piece, penned by Luke Harding, the paper’s one time Russia correspondent, and Dan Collyns, was written in collaboration with Fernando Villavicencio a self-styled Ecuadorian journalist/activist. While Villavicencio’s name appeared on the byline in the Guardian’s print version, it wasn’t included in the more widely read online iteration.

The discrepancy could be due to claims, referenced by journalists Ben Norton, among others that the Villavicencio has faced ‘repeated accusations of fabrications.’

While criticism from Wikileaks, who have a long-standing feud with the Guardian is unsurprising, the publication is now facing attack from fellow liberal outlet the Washington Post, among others.

Veteran Post reporter Paul Fahri raised issues with the Guardian, writing that the story could well be “a dud,” adding that “No other news organization has been able to corroborate the Guardian’s reporting to substantiate its central claim of a meeting.”

The criticism comes as an ex-Ecuadorian diplomat Fidel Narváez slammed the story, telling the Canary: “I find it incredible that the Guardian allows these people [Luke Harding and Dan Collyns] to repeatedly damage the paper’s credibility and reputation.”

The Guardian has made an attempt to dilute the story, changing the original article by inserting qualifiers. For example, “the meeting” between Assange and Manafort, became “the apparent meeting,” while the headline was changed adding in “sources say” from the more definitive original: “Manafort held secret talks with Assange.”

READ MORE: ‘Fake story’: Ecuadorean diplomat blasts Guardian’s Assange-Manafort meeting report

The publication’s spokesperson, quoted in the post, stated: “This story relied on a number of sources. We put these allegations to both Paul Manafort and Julian Assange’s representatives prior to publication. Neither responded to deny the visits taking place. We have since updated the story to reflect their denials.”

The Guardian had reported that their article “could shed new light” on the leaked Hillary Clinton emails, Russian hackers and the rise of Trump, in fact, the publication has only illuminated accusations of its own inadequacies and falling standards.

Like this story? Share it with a friend!

Subscribe to RT newsletter to get stories the mainstream media won’t tell you.


Source : RT UK News

Guardian all alone as MSM fail to corroborate Assange/Manafort ‘dud’ story

Guardian all alone as MSM fail to corroborate Assange/Manafort ‘dud’ story

No comments:

Post a Comment